Odżywcza, lekka, pożywna. Jaka powinna być zdrowa dieta?

Dziś jest:Środa, 27 października 2021, Imieniny: Iwony, Sabiny

Informacja Medyczna

2019-12-03

Odżywcza, lekka, pożywna. Jaka powinna być zdrowa dieta?

Dobra dieta to podstawa zdrowia. O jej wpływie na organizm mówi się coraz więcej, a nasza świadomość z roku na rok rośnie. Wybieramy świeże, odżywcze produkty, zwracamy uwagę na ich pochodzenie, szukamy tych z etykietą „bio” lub „eko”. Coraz więcej wiemy na temat witamin i składników odżywczych, sprawdzamy, których szczególnie potrzebuje nasz organizm i potrafimy zadbać o ich dostarczenie. Wszystko to wpływa na poprawę naszego zdrowia i samopoczucia. Bo rozsądnie skonstruowany jadłospis trzyma w ryzach cholesterol, poprawia pracę układu krążenia, zwiększa odporność i pozwala na utrzymanie szczupłej sylwetki. A to tylko kilka plusów dobrego jedzenia!

Dobra dieta, czyli jaka?

Dieta powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego człowieka. W zależności od tego, jakie mamy dolegliwości, czy jesteśmy zdrowi i ile ważymy, będziemy wybierać nieco inne produkty i przepisy. Ale na szczęście istnieją ogólne, uniwersalne zasady żywieniowe, których stosowanie przyniesie nam wiele dobrego. Dla zdrowego człowieka dobra dieta jest podstawą zachowania świetnej kondycji, dobrego samopoczucia i wspierania organizmu w kryzysowych sytuacjach.

Czasem oprócz jedzenia przydatne może być dodatkowe wsparcie, np. w postaci suplementów na cholesterol (przeczytaj więcej), odporność czy krążenie. Im szybciej zmienimy swoje nawyki, tym lepiej będziemy się czuć. Wystarczy kilka przetasowań w codziennych wyborach, by skonstruować jadłospis odżywczy, lekki i pożywny, który nie obciąży układu trawienia, wzmocni organizm i dostarczy mu wszystkich niezbędnych witamin, minerałów i mikroelementów. Czas, start!

Czego nie jeść?

Tworzenie idealnego menu należy zacząć od wykluczenia produktów, których spożywać z całą pewnością nie powinniśmy. Oto, czego należy unikać:

  1. Napoje gazowane, czyli źródło pustych kalorii, pełne sztucznych barwników i przesycone cukrem.
  2. Żywność wysokoprzetworzona, czyli dania instant, fast food, czipsy i cukierki, batoniki i wszystkie inne sklepowe słodycze, a nawet większość białego pieczywa i… soków owocowych!
  3. Alkohol. To chyba nie wymaga komentarza. Alkohol obciąża wątrobę, fatalnie wpływa na serce i układ nerwowy. Wyrzucamy!
  4. Cukier. Większość produktów kupowanych w sklepie ma w sobie masę dodanego cukru. Mowa nie tylko o słodyczach, ale nawet o pieczywie, makaronach czy sokach z owoców. Dlatego, jeśli marzy nam się słodka herbata, wybierzmy miód zamiast białego cukru. Wyjdzie nam to na zdrowie.

Zdrowie na talerzu

Kiedy już wiemy, czego jeść nie powinniśmy, przychodzi czas na ustalenie, co nakładać na talerz, by żyć zdrowo. Odpowiedź wcale nie jest tak skomplikowana, jak może się wydawać. Warzywa, warzywa i jeszcze raz warzywa. To jedyne produkty, które może spożywać właściwie bez ograniczeń. Wszystkie są bogate w witaminy i minerały, wszystkie dobrze wpływają na nasz organizm.

Dieta powinna być różnorodna i bogata. Warzywne dania wzbogaćmy o kasze, produkty pełnoziarniste, jaja, ryby, oleje i orzechy. Jedzmy regularnie, niewielkimi porcjami, cztery lub pięć posiłków dziennie.

Niezbędne jest też regularne nawadnianie organizmu. 2 i pół litra wody każdego dnia, do tego napary ziołowe i soki świeżo wyciskane z owoców i warzyw. W razie potrzeby pomocne mogą być również kapsułki ziołowe, np. suplementy na cholesterol z fitosterolami lub głóg na wsparcie krążenia.


Dodaj komentarz lub opinię


Autor:

Treść*:


» Odpowiedz

Opinie i komentarze (0)

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta

Najnowsze wątki na forum

apteczka domowa

macie swoje hity które polecacie do domowej apteczki? Szczeólnie z myślą o...

majaka | 2021-10-26 22:18

RATUNKU POMOCY = 516 809 201

[B][U][COLOR="Olive"]MALUTA MILCZY ZE ZŁYMI LEKAMI I LEKCEWAŻENIEM PROCEDUR I...

Zamordowany Wilhelm PRZEZ Zabójcę Maluta | 2021-10-26 08:34