Bardzo nasilony trądzik - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Wtorek, 20 kwietnia 2021, Imieniny: Agnieszki, Czesława
Porady Eksperta

Bardzo nasilony trądzik

Witam. Mam 16 lat, a od prawie 4 lat silny trądzik. Na początku nie było to nic poważnego,
jednak 2 lata temu problem się nasilił, miałam wizyty u różnych dermatologów, brałam antybiotyki, które nie pomogły. Na twarzy występują guzy, torbiele ropne przede wszystkim na policzku i czole. Bardzo liczne zaczerwienienia, blizny, ślady, a nawet drobne dziury. Miesiąc temu miałam prywatną wizytę u dermatologa, która przepisała mi lek "ISODERM" przy czym wskazała antykoncepcję.
Mam też maść "HYLOSEPT" którą smaruję twarz kilka razy dziennie. Od 2 miesięcy zatrzymała mi się miesiączka. Ginekolog przepisała tabletki antykoncepcyjne "ATYWIA". Obywa leki biorę raz dziennie o tej samej porze. Od tamtego czasu mam bardzo wzdęty, duży brzuch, wahania nastroju i to nie ustępuje. Staram się zdrowo odżywiać, jem dużo owoców piję dużo wody. Czy mam poważne zaburzenia hormonalne? Proszę o pomoc.

Odpowiedź Eksperta:

Lek. med. Barbara Czernicka-Kupras

Dermatolog

Miesiączka nie powinna się zatrzymywać podczas prawidłowego tabletek antykoncepcyjnych.
Jeżeli okres nie pojawi się podczas 7 dniowej przerwy przy kolejnym opakowaniu proszę zgłosić się do ginekologa. Lek Isoderm daje poprawę dopiero w trzecim miesiącu kuracji, na początku leczenia może powodować zaostrzenie zmian trądzikowych. Wzdęcie może być ubocznym efektem działania Atywi.


Proszę nie brać obydwu leków razem. Proponuję zażywać wieczorem tabletkę antykoncepcyjną, a rano w czasie posiłku Isoderm.



Pozdrawiam
lek. Barbara Czernicka-Kupras

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Jakie tabletki??

przy okazji spytam jeszce jakie sa najlepsze tabletki nawilzajace skore ciala??...

Guziczek6663 | 2021-04-15 22:51

Problem z okiem po korekcie laserowej

Witam. W październiku 2020r. miałem laserową korektę wzroku, przez dwa...

mati192 | 2021-04-13 13:15

dezynfekcja rzeczy

Hejka, czym dezynfekujecie rzeczy w tym trudnym czasie? Ja myślę nad zakupem...

wisnia1829 | 2021-04-12 16:08

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2021

Content