Problem z ustami - Clotrimazolum, Fluconazole, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Piątek, 16 kwietnia 2021, Imieniny: Erwina, Julii
Porady Eksperta

Problem z ustami

Pytanie dotyczy: Clotrimazolum, Fluconazole


Witam serdecznie.
Od ok 1,5 roku (a może i dłużej, dokładnie już nie pamiętam) coś dziwnego dzieje mi się z ustami oraz skórą wokół nich. Zaczęło się od uczucia suchości, które towarzyszyło mi chyba od zawsze. Stosowałam krem Nivea, z którym się nie rozstawałam. Gdy zaczęły się pojawiać zaczerwienienia w niektórych punktach próbowałam specyfików na opryszczkę ale nie pomagały. Wręcz przeciwnie miałam wrażenie, że podrażniają jeszcze bardziej.Z ust płatami zaczęła schodzić skóra, pojawiło się nieustanne pieczenie, swędzenie, drobne ranki i pęknięcia, zajady. Ból prawie nie do wytrzymania bo nieustający. Udałam się do lekarza, który zalecił mi natłuszczanie skóry oraz przepisał lek o nazwie Fluconazole. Tak więc przez kilka dni, zgodnie z zaleceniami brałam tabletki, smarowałam usta wazeliną, uprzednio myjąc ręce lub odkażając żelem antybakteryjnym. Objawy zniknęły na miesiąc. Kolejna terapia (ta sama) nie pomogła już wcale. Tak więc problem ten mam już nieustająco od czerwca zeszłego roku. Dwa tygodnie temu dentystka poradziła mi zażywanie witaminy B oraz maść Clotrimazolum. Wytłumaczyła mi też, że może być to grzybica i dała wskazówki co do diety. Niestety nic nie przyniosło efektów.
Oprócz tego niejaką ulgę, ale tylko czasem, daje maść Alantan plus.
Jeśli chodzi o naturalne metody walki z tą dolegliwością próbowałam samego miodu, czy propolisu, olejku z drzewa herbacianego, który też został mi polecony przez lekarza.
Zastanawiałam się czy może mieć to związek z moją coroczną alergią na różne pyłki ale biorę proszki przeciwalergiczne, poza tym dolegliwości, z tego co widzę, zupełnie nie zależą od pory roku. Poza tym nie mam w domu zwierząt i raczej nie mam z nimi styczności.
Dodam, że nie używam błyszczyków, czy pomadek. W tej chwili jestem tak zdesperowana, że zaprzestałam stosowania kremów do twarzy, czy oczyszczających toników itp.

Odpowiedź Eksperta:

Lek. med. Barbara Czernicka-Kupras

Dermatolog

Opisane zmiany to przewlekłe zapalanie czerwieni wargowej. Zmiany mają prawdopodobnie tło alergiczne /alergia kontaktowa/.
Największy problem to wykrycie czynnika lub czynników, które uczulają.

Należy wziąć pod uwagę:

pokarmy, pastę do zębów oraz kredki i błyszczyki do ust.

Proponuję smarowanie ust maścią Lipobaza na noc oraz kremem Barierowym "Emolium" w dzień, przed każdym posiłkiem. Oba preparaty są dostępne bez recepty.

Do tego samoobserwacja, czy zmiany zaostrzają się po pewnych pokarmach.
Proszę też zmienić pastę do zębów na owocową, dla dzieci.

Pozdrawiam

lek.Barbara Czernicka-Kupras

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Jakie tabletki??

przy okazji spytam jeszce jakie sa najlepsze tabletki nawilzajace skore ciala??...

Guziczek6663 | 2021-04-15 22:51

Problem z okiem po korekcie laserowej

Witam. W październiku 2020r. miałem laserową korektę wzroku, przez dwa...

mati192 | 2021-04-13 13:15

dezynfekcja rzeczy

Hejka, czym dezynfekujecie rzeczy w tym trudnym czasie? Ja myślę nad zakupem...

wisnia1829 | 2021-04-12 16:08

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2021

Content