Silne krwawienie z odbytu - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Środa, 16 stycznia 2019, Imieniny: Marcelego, Włodzimierza
Porady Eksperta

Silne krwawienie z odbytu

Pytanie dotyczy: zaparcia, krew z odbytu, rektoskopia, gazy


witam, mam 22 lata. Dość często miałam do czynienia z zaparciami, śladowymi ilościami krwi na papierze. Jakiś czas temu podczas oddawania stolca pojawiła się ogromna ilość krwi. Stan ten utrzymywał się przez klika dni(przy każdym wypróżnieniu). Następnie dostałam biegunki, a później zaparcia. Po badaniu per rectum lekarz nie stwierdził żadnych uchybień. Dostałam skierowanie na rektoskopię. Mam ją za kilka dni. Od tamtej pory nie miałam tak silnego krwawienia. Dodam jeszcze, że w maju zabroniono mi oddania krwi, gdyż miałam za malo czerwonych krwinek (nie powtarzałam tego badania, więc nie wiem czy już jest ok)
inne niepokojące objawy to bladość skóry, zmęczenie, ból w dole brzucha(od kiedy zaczęłam przyjmować tabletki anty.),gazy.
siostra mojej mamy zmarła na raka jelita grubego.
o czym świadczą te objawy?
mam też skierowanie na kolonoskopie. jesli rektoskopia niczego nie wykaże powinnam udać się na to badanie?

Pozdrawiam

Odpowiedź Eksperta:

lek. med. Eustachiusz Gadula

chirurgia ogólna, rehabilitacja, medycyna naturalna

Witam,
uważam, że sprawy zdrowia są na tyle ważne, że trzeba je traktować nieco poważniej, niż czyni to Pani. Po pierwsze ważną sprawą człowieka jest jego imię.
Sam od wielu lat mam kontakt z internetem i wiem o to jest nick, ale zwracanie się do lekarza nickiem zamiast imieniem jest niepoważne i dezinformujące. Wybaczam takie maile nastolatom, bo z osobami w tym wieku czasem trudno się dogadać. Ale Pani mając lat 22 powinna już znać zasady kontaktu z lekarzami, szczególnie jeśli chce Pan i zadać poważne pytania na temat swego zdrowia.
A teraz o Pani problemie zdrowotnym. Nie wykluczone, że przyczyną większych krwawień po oddaniu stolca są żylaki odbytu. Natomiast inne objawy, jak naprzemienne zaparcia i biegunki (jeśli bez interwencji lekami rozwalniającymi stolec) mogą świadczyć o schorzeniu jelita grubego i wymają badania endoskopowego (rektoskopii czy kolonoskopii), które u Pni zaplanowano.
Do chwili wyjaśnienia tła tej sprawy nie powinna Pani ani oddawać krwi ani przyjmować tabletek anty...
Inne, jak Pani pisze niepokojące objawy w postaci bladości skóry, zmęczenia, ból w dole brzucha i wzdęcia (od kiedy zaczęła Pani przyjmować tabletki anty.) nakazują pilne ich odstawienie i wykonanie paru badań laboratoryjnych, które lelkarz uzna za wskazane.
Pozdrawiam
Eustachiusz Gadula

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Problem z ruszaniem stopy po złamaniu 5tej kości śródstopia

Dzień dobry czy to normalne ze po 5 tygodniach od zlamania 5tej kości...

ce1988 | 2019-01-04 13:26

Próby zajścia w ciążę

Witam Jestem Alicja mam 26lat . Jestem już mama aniołka urodziłam synka...

Starająca się | 2019-01-03 19:22

Okres 3 razy w ciągu miesiąca

Witam. Zawsze mialam regularne miesiaczki co 27-29 dni. Teraz bylo inaczej....

AgaBydgoszcz | 2019-01-02 15:40

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content