Szumy w uszach - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Niedziela, 27 listopada 2022, Imieniny: Waleriana, Wergiliusza
Porady Eksperta

Szumy w uszach

Pytanie dotyczy: ucho, szum, uszy, laryngolog, Movalis


Dzień dobry. Lekarz ortopeda przepisał lek tabletki Movalis 15 mg z dawkowaniem 1 tabl. dziennie na noc. Po dwóch dniach zacząłem odczuwać szumy w uszach - stały piszczący dźwięk. Lek odstawiłem.W ulotce dla pacjenta, dla tego leku, wymieniono jako jeden z objawów niepożądanych szumy uszne. Moje pytanie: czy przyjęcie tego leku mogło spowodować powstanie szumów usznych i czy po odstawieniu leku szumy samoistnie ustąpią.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Zbigniew Świerczyński

Laryngolog, otorynolaryngolog

Jeżeli wystapiły szumy uszne i nie ustepuja należy NATYCHMIAST zgłosić sie do Poradni/Gabinetu audiologicznego w Gdańsku. Lekiem do szybkiego zastosowania niezależnie od decyzji audiologa jest : BETASERC 24 MG w tabletce- stosować 2 razy dziennie po 1 tabletce przez 14 dni [ często należy kontynuować. Nie mozna odpowiedzieć na pytanie jakis lek wywołał szumy uszne ponieważ w w średnim wieku [61 lat] i jeżeli ma Pan nadciśnienie, miażdżycę lub inne choroby krążenia w każdej chwili mogą pojawić sie szumy uszne. Na wielu oddziałach laryngologicznych stosujemy specjalne wlewy kroplowe w leczeniu szumów usznych i warto skorzystać poniewa z szumy uszne leczy się trudno, często utrwalają sie mimo leczenia i są nieodwaracalne. Skuteczne jest leczenie w 1 tygodniu od pojawienia sie objawu. Więc nie Pan szybko zareaguje na moje propozycje.

dr med Z. Świerczynski,
specj. laryngolog.

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

OSZUST MALUTA ZABIJA WILHELMA.RATUNKU POMOCY = 516 809 201

MALUTA WILHELMA ZABIŁA I ARTYKUŁ 35 USTAWY 18.V.21...

Zamordowany Wilhelm PRZEZ Zabójcę Maluta | 2022-11-26 13:22