Tetralysal a wysypka - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Poniedziałek, 5 grudnia 2022, Imieniny: Sabiny, Krystyny
Porady Eksperta

Tetralysal a wysypka

Pytanie dotyczy: Tetralysal


Witam, od 3 miesięcy stosuję tetralysal (300 mg raz dziennie), teraz lekarz przepisał mi na kolejny miesiąc ten sam lek tylko 150 mg, również raz dziennie. około miesiąca temu pojawiły się u mnie drobne krosteczki na szyi oraz na żuchwie. Do tego stosuję raz dziennie Klindacin T a od 3 dni na noc Locacid. Stan skóry od początku tylko troszeczkę się poprawił, tzn. nie mam zaskórników, ale mam dużo małych krosteczek. Proszę mi powiedzieć czy dalej mam stosować te leki czy jest coś nie tak, skoro pojawiły się te krosteczki i właściwie mój trądzik nadal jest bardzo widoczny.
Pozdrawiam
Kasia

Odpowiedź Eksperta:

Lek. med. Barbara Czernicka-Kupras

Dermatolog

Nie powinno się łączyć w jednej terapii antybiotyku doustnego /Tetralysal/ i zewnętrznego,/ Klindacin T/, bo szybko wytwarza się oporność.

Proponuję:
jeszcze miesiąc kontynuować Tetralysal plus Locacid na noc, rano w razie przesuszenia krem nawilżający dla cery trądzikowej, np Rehydrin Purritine
potem przez miesiąc tylko Klindacin T na noc, a rano dalej Rehydrin.

Pozdrawiam
lek.Barbara Czernicka-Kupras

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

OSZUST MALUTA ZABIJA WILHELMA.RATUNKU POMOCY = 516 809 201

MALUTA WILHELMA ZABIŁA I ARTYKUŁ 35 USTAWY 18.V.21...

Zamordowany Wilhelm PRZEZ Zabójcę Maluta | 2022-12-05 09:25