Trądzik androgenny - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Poniedziałek, 12 kwietnia 2021, Imieniny: Juliusza, Wiktora
Porady Eksperta

Trądzik androgenny

Witam,
Mam pytanie dotyczące trądziku androgennego, przez lata zażywałam Oc-35 w celu zmniejszenia ilości nadmiernego owłosienia. Po odstawieniu tabletek przez 4 miesiące nie występowały miesiączki, a następnie zaczął się straszny ropowiczy trądzik. Lekarz nie zareagował na wiadomość o hormonach i jako pierwszy w leczeniu lek przepisał Izotretynoinę. Wybrałam jak na razie 15 tabletek(30mg). Jednak cały czas wątpię, czy ten lek jest odpowiedni w moim przypadku.Czy może powinnam zacząć leczyć się kolejny raz środkami antykoncepcyjnymi. Dodam, ze przy braniu leku nastąpił wielki wysyp i zmianami zajęta jest cała twarz oraz miejsca, które nigdy w życiu nie były dotknięte takimi problemami jak plecy,nogi. Nigdy wcześniej nie miałam problemów z cerą. Ostatecznie pytanie brzmi, czy leczenie izotretynoiną jest błędem, który może spowodować fatalne skutki w moim przypadku, czy może powinnam cierpliwie czekać i poradzi sobie z trądzikiem androgennym (najprawdopodobniej)? ? Bardzo proszę o odpowiedź.

Odpowiedź Eksperta:

Lek. med. Barbara Czernicka-Kupras

Dermatolog

Izotretinoina jest bardzo skutecznym lekiem, ale działa dopiero po 4-6 tygodniach. Na początku wywołuje zaostrzenie trądziku i jest to prawidłowa reakcja. W czasie leczenia doustnego Izotretinoiną pacjentka w wieku rozrodczym powinna być zabezpieczona przed zajściem w ciążę, ponieważ lek ten ma działanie teratogenne.

Kuracja przeciętnie powinna trwać pół roku i dopiero wtedy daje dużą poprawę.


Zapraszam na mój blog www.blogotradziku.wordpress.com

Pozdrawiam
lek.Barbara Czernicka-Kupras

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

dezynfekcja rzeczy

Hejka, czym dezynfekujecie rzeczy w tym trudnym czasie? Ja myślę nad zakupem...

wisnia1829 | 2021-04-12 16:08

Nadużycia!-urządzenia diagnostyczne 112

Dzień dobry. W 2006 r przyszedł do mnie lekarz podstępem zainstalował mi w...

jareck7 | 2021-04-08 10:40

Ból w jądrze

Dzień Dobry, Mój problem polega na tępym, nieciągłym bólu prawego...

pawel22222 | 2021-04-05 23:44

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

»

netex24...

Dodał: MichaelAbild | 2021-04-12 18:12:39

»

...

Dodał: Gość |

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2021

Content