Uzależnienie od kropli do nosa - Flonidan, Nasonex, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Niedziela, 11 kwietnia 2021, Imieniny: Bartłomieja, Filipa
Porady Eksperta

Uzależnienie od kropli do nosa

Pytanie dotyczy: krople do nosa, otrivin, polekowy nieżyt nosa, przewlekły Flonidan, Nasonex


Witam,
Od kilku lat jestem uzależniona od kropli do nosa, dokładnie to od Otrivinu. Zaczęło się bardzo niewinnie, kilka razy była przeziębiona, katar nie dawał mi żyć więc stwierdziłam, że Otrivin świetnie działa na zatkany nos. Nie sądziłam, że niesie to za sobą takie skutki.....Po chorobie juz nie umiałam się ich pozbyć. Po 5 latach używania kropli postanowiłam poszukać pomocy u laryngologa. Dostałam aerozol do nosa Nasonex, tabletki Flonidan i kategoryczny zakaz używania kropli. Udało mi się pokonać nałóg na 2 miesiące. Wystarczyło byle przeziębienie abym ponownie wróciła do kropli.
Nie wiem jak mam pokonać ten nałóg, co zrobić, aby przestać używać to świństwo.......
Starałam się już nawet zamienić krople na wodę morską do nosa lub inne specyfiki ale nic na mnie działa, a nie działa chyba dlatego, że wszystko siedzi w mojej głowie, tak podejrzewam. Bo jest to nałóg, jak każdy inny: palenie papierosów czy nadużywanie alkoholu.....
Próbowałam już odstawić kilka dni temu Otrivin ale nos tak mi się zatkał, że miałam wrażenie, że zaraz się uduszę.
Nie wytrzymałam. Co mogłabym zrobić aby przestać? jak sobie pomóc?? czy używanie takich kropli może grozić czymś poważniejszym dla zdrowia niż tylko uzależnienie się?
Panie doktorze będę bardzo wdzięczna za możliwą, nawet króciutką pomoc...czy naprowadzenie....

Pozdrawiam,

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Zbigniew Świerczyński

Laryngolog, otorynolaryngolog

U Emilii wytworzył się tzw. POLEKOWY NIEŻYT NOSA PRZEWLEKŁY. Nasonex POWINIEN BYĆ STOSOWANY kilka miesięcy [ nie stosuj Flonidanu,chyba że jest potwierdzona alergia]. Udaj sie do laryngologa, który pracuje w Szpitalu, aby sprawdził, czy jest przerost błony śluzowej. Powinien ew. zlecic Tomografię komputerowa zatok, bo tam może być przyczyna.. Nie wolno zgodzić się na leczenie laserowe, czy krioterapię albo Celon ponieważ może być gorzej. dr Świerczyński

Podoba Ci się ta porada?

Podyskuyuj o tym przypadku

Najnowsze wątki na forum

dezynfekcja rzeczy

Hejka, czym dezynfekujecie rzeczy w tym trudnym czasie? Ja myślę nad zakupem...

wisnia1829 | 2021-04-10 13:26

Nadużycia!-urządzenia diagnostyczne 112

Dzień dobry. W 2006 r przyszedł do mnie lekarz podstępem zainstalował mi w...

jareck7 | 2021-04-08 10:40

Ból w jądrze

Dzień Dobry, Mój problem polega na tępym, nieciągłym bólu prawego...

pawel22222 | 2021-04-05 23:44

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2021

Content