Wysypka na dłoniach i stopach - Sumamed, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Poniedziałek, 12 kwietnia 2021, Imieniny: Juliusza, Wiktora
Porady Eksperta

Wysypka na dłoniach i stopach

Pytanie dotyczy: Sumamed


W piątek 17.06 11 w godzinach póżnopopłudniowych dostałam nagle b. wysokiej gorączki (39.6) połączonej z bólem gardła więc zgłosiłam się do całodobowej przychodni, gdzie lekarz stwierdził zaczerwienienie gardła i przepisał mi Unidox Solutab. Lek brałam co 12 h. Gorączka utrzymywała się do niedzieli do rana, w tym czasie b. obficie sie pociłam, przez co nie zwróciłam uwagi na fakt, że na wewnętrznych częściach nóg zaczynają się pojawiać dziwna wysypka. Na początku wyglądała jak zwykłe potówki ale równocześnie zaczęły mi puchnąć dłonie i stopy a rzekome potówki zaczęły się powiększać i podchodzić płynem podobnym do surowiczego. W godzinach wieczornych znów skontaktowałam się z lekarzem w przychodni całodobowej, który kazał mi odstawić antybiotyk, niestety nie podając mi żadnych innych leków.Dłonie i stopy bolą mnie tak jak bym miała je poparzone a pęcherze pękają i wylewa się z nich płyn. Również w jamie ustnej mam zaczerwienienie i rozpulchnienie śluzówki a przy przełykaniu czegokolwiek czuje ból taki jak bym poparzyła sobie jamę ustną wrzącym płynem.Dziś rano dotarłam do mojego lekarza rodzinnego, który również nie był mi w stanie zdiagnozować co właściwie się dzieje. Dostałam w zastrzyku steryd na odczulenie który troszeczkę pomógł ( zmniejszył się obrzęk i pieczenie) W tym samym czasie bardzo podobne objawy chorobowe mieli moi bliscy - córka i 4 letni wnuk, z tym że u wnuka wysypka miała zdecydowanie łagodniejszy przebieg. Wszyscy byliśmy leczeni antybiotykami ale każde inny: córka dostała Azitrin co 24 h a wnuk Sumamed. Bardzo proszę o podpowiedź co właściwie mnie "dopadło". Dodam jeszcze, że inne wcześniejsze moje problemy zdrowotne skłoniły mojego lekarza pierwszego kontaktu do szukania przyczyn obecnej choroby w zakażeniu paciorkowcem. Niestety nie zdążyłam zrobić przed pobraniem antybiotyku badań ASO. Do postu załączam zdjęcie mojej dłoni już po podaniu sterydu, gdy obrzęk troszkę ustąpił.

Odpowiedź Eksperta:

Lek. med. Barbara Czernicka-Kupras

Dermatolog

Pojawienie się podobnych zmian u 3 osób naraz sugeruje, że wysypka nie jest alergią na antybiotyki. Podejrzewam tu raczej infekcję wirusową o nazwie zespół dłoni, stóp i ust wywołaną przez wirus Coxsackie A. Infekcja ta nie wymaga leczenia antybiotykami, a jedynie leczy się ją objawowo.

Zastrzegam, że jest to tylko moja sugestia, ponieważ nie badałam Pani osobiście.

Pozdrawiam

lek.Barbara Czernicka-Kupras

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

dezynfekcja rzeczy

Hejka, czym dezynfekujecie rzeczy w tym trudnym czasie? Ja myślę nad zakupem...

wisnia1829 | 2021-04-12 16:08

Nadużycia!-urządzenia diagnostyczne 112

Dzień dobry. W 2006 r przyszedł do mnie lekarz podstępem zainstalował mi w...

jareck7 | 2021-04-08 10:40

Ból w jądrze

Dzień Dobry, Mój problem polega na tępym, nieciągłym bólu prawego...

pawel22222 | 2021-04-05 23:44

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

»

netex24...

Dodał: MichaelAbild | 2021-04-12 18:12:39

»

...

Dodał: Gość |

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2021

Content