Zaburzenia widzenia - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Czwartek, 21 listopada 2019, Imieniny: Janusza, Konrada
Porady Eksperta

Zaburzenia widzenia

Witam.
Mam 57 lat. Jestem pacjentka kardiologiczną. Choruję na AF. Jestem po 2 zabiegach ablacji RF. W niedalekiej przeszłości doznałam incydentów TIA czyli zaburzeń widzenia w jednym oku oraz niedokwienia mózgu. Badania RM nie wykazały zmian. Jednak będąc nad morzem doznałam bardzo dziwnego i niepokojącego incydentu. Leżąc na plaży oczywiście z zamkniętymi oczami nagle /nie otwierając oczu/ tło nabrało bardzo intensywnego koloru czerwonego z plamami fioletu / takie zjawisko nieco mnie przestraszyło i szybko wstałam. Jednak doznałam jeszcze większego szoku ponieważ twarz osoby obok mnie miałam do połowy kolor bardzo intensywny pastelowy żółty oraz takie same duże plamy były rozsiane w okolicy. Ponieważ w przeszłości kilka razy doznałam bardzo stresujących przemijających incydentów mózgowych incydent jaki ponownie wystąpił wprawił mnie w silny stres.
Jestem na stałym leczeniu Warfinem co wiem, że to mnie w jakiś sposób chroni przed udarem ale ciągle zastanawiam się czy przedstawione wyżej zdarzenie powinno mnie niepokoić?

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Anno,

Incydent zaburzeń widzenia jakiego doznała Pani nad morzem przemawia
za wystąpieniem kolejnego przemijającego napadu niedokrwiennego ( TIA ) w
obszarze drogi wzrokowej, raczej receptoralnym - w obrębie siatkówki niż
analizatorowym - w korze potylicznej mózgu. Niewykluczone, że doszło do
obniżenia się wskaźnika INR ( mam nadzieję, że bada go Pani choć raz w
miesiącu ) spowodowanego niewystarczającą dawką Warfinu. Wskazana jest
kontrola okulistyczna i rozważenie z lekarzem prowadzącym dalszego
dawkowania Warfinu w oparciu o wiarygodny wynik INR.
O ile INR mieści się i nie wykraczało w czasie pobytu nad morzem
poza poziom 2.5-3.5, to można przypuścić łagodną wersję tła zaburzeń
widzenia wskutek przegrzania ( zamkniętych ) gałek ocznych promieniami
słonecznymi i chwilowe, niegroźne zaburzenia czynnościowe oczu z przyczyn
termicznych.

Serdecznie pozdrawiam,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog
www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Problem z podnieceniem

Witam. Mam bardzo poważny problem za który mi wstyd jak za cokolwiek innego...

Enigmato | 2019-11-20 23:34

Interpretacja wyników TSH

Witam proszę o interpretację wyników TSH 2,15 norma od 0,27-4,2 wynik z 20...

Motyl18 | 2019-11-19 11:02

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:19

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content