Anizokoria i bolące oko - Maxitrol, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Poniedziałek, 24 lutego 2020, Imieniny: Macieja, Bogusza
Porady Eksperta

Anizokoria i bolące oko

Pytanie dotyczy: nierówne źrenice, Maxitrol, krople homeopatyczne, hormony, sterydy, kłucie oka, zespół Adiego, anizokoria Maxitrol


Witam serdecznie! Ostatnio podczas wizyty u internisty lekarz zauważył, że mam nierówne źrenice lecz powiedział, że to nic niepokojącego ponieważ od miesiąca stosowałam krople do oczu z antybiotykiem Maxitrol oraz krople homeopatyczne na podrażnienie spojówki i to one spowodowały anizokorię. Okulista natomiast stwierdził, że oczy są już zdrowe a krople nie miały żadnego wpływu na źrenice. Poszłam więc do neurologa, który oczy zbadał bardzo powierzchownie, uznał, że nic złego nie widzi, ogólnie wszystko jest w porządku i w sumie od niechcenia i dla świętego spokoju dał skierowanie na TK głowy. Oko, które było wcześniej chore, mimo stosowania kropli nadal kuje i powoduje dziwny dyskomfort w oczodole. Objawów typu złe widzenie, bóle głowy, zawroty itd nie mam i ogólnie czuję się dobrze.Anizokoria czasami jest bardziej widoczna a czasami jej wcale nie widać. Nie wiem od czego to się może robić i czy ma to związek z bolącym okiem. Zastanawiam się również czy badanie TK głowy z kontrastem jest koniecznie potrzebne w tej sytuacji oraz wobec podejścia do sprawy neurologa. Jestem cała spanikowana i bardzo się boję. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz. P. Matyldo,

Każdy lek niewłaściwie stosowany, także homeopatyczny, może spowodować uszkodzenie oka. Maxitrol to bardzo silny preparat zawierający oprócz 2 antybiotyków także hormon sterydowy i nie może być on długotrwale stosowany bez działań ubocznych. Kłucie oka i dyskomfort w oczodole może być związane z niewłaściwym lub niedokończonym leczeniem okulistycznym. Aby ocenić obrazowo stan struktur związanych z okiem wykonuje się badanie rezonansu magnetycznego, a nie TK głowy.
Abstrahując od bólu oka sama anizokoria spotykana jest często u młodych kobiet w powiązaniu z nieprawidłowościami odruchów rozciągowych z kończyn, które ocenia w badaniu młoteczkiem neurolog, jako objaw nerwicowy tzw. zesp. Adiego. Nie jest to stan zagrożenia dla życia, ale niekiedy bywa długotrwale oporny na leczenie.
Proponuję wykonać MR głowy i przeprowadzić rekonsultacje: okulistyczną i neurologiczną.


Pozdrawiam serdecznie,

dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog


www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Czerniak podpaznokciowy?

Mam pytanie odnośnie domniemanego czerniaka mojej mamy. Ma ona 57 lat (w...

Magda00 | 2020-02-24 09:32

Masturbacja

Czy masturbacja w jakimś stopniu negatywnie wpływa na elastyczność skóry?...

AleksandraMałpka | 2020-02-23 11:43

Problem z podnieceniem

Witam. Mam bardzo poważny problem za który mi wstyd jak za cokolwiek innego...

Enigmato | 2020-02-23 11:35

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

»

4351...

Dodał: svezq429 | 2020-02-24 14:43:55

»

41780...

Dodał: ixila238 | 2020-02-24 14:08:08

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2020

Content