Brak koncentracji - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Poniedziałek, 25 marca 2019, Imieniny: Marii, Marioli
Porady Eksperta

Brak koncentracji

dzień dobry panie doktorze
jednym z moich problemów jest brak
koncentracji ( od razu pisze że nigdy nie zażywałem narkotyków, nie
pale, nie pije)od ponad 2 tygodni Kompletnie brak mi koncentracji, kręci
mi się w głowie, jestem rozkojarzony czuję się jakbym był pijany
miewam takie stany od czasu do czasu, potem przechodzi jest spokój
miesiąc i ten stan powraca jak bumerang, zdiagnozowano u mnie
niedoczynność tarczycy od ponad 6 miesięcy biorę lek euthyrox n50,
jestem ogólnie osoba nerwową, czy może być ten stan zwiazany z
tarczycą czy raczej nerwica lub depresja? a może związane z zaburzeniami neurologicznymi, pracuję w firmie rachunkowej
przed komputerem brak koncentracji odbija się na mojej pracy.
czy jest dostępny jakiś lek który nie będzie wzmazał sennosci a
pobudzał koncentracje i pamięc, proszę o pomoc.

Ostatnio zrobiłem wyniki kontrolne ( 22.03.2011) : TSH - 1,81, często
tsh mi skaczę miesiac temu było 5,00, trójglicerydy - 187.0+,
glukoza 87.0, cholesterol 177, ob. wynik 1, morfologia - wbc 9.0,
rbc-5.90, plt 309.,. codziennie łykam 2 tabletki magnezu i potasu

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz. P. Marcinie,

Zaburzenia koncentracji uwagi powodują wtórnie zaburzenia pamięci. Wspomina Pan dalej także o senności i zawrotach głowy , a wszystkie te zaburzenia bywają konsekwencją niedoczynności tarczycy, na którą Pan cierpi o czym świadczą wahania poziomu TSH mimo leczenia Euthyroxem w dawce 50 mikrogram/dzień. Wydaje się, że należy skoncentrować się bardziej na leczeniu endokrynologicznym, gdyż wtórnie stan ten odbija się niekorzystnie na poziomie zbadanych u Pana lipidów. Czując się osobą nerwową, a jednocześnie zagrożoną sennością w pracy, jak się Pan określa, mniemam, że cierpi Pan na hiposteniczne objawy rzekomonerwicowe. Stosując przewlekle potas i magnez bez kontroli ich poziomu we krwi można spowodować nawet zatrucie się tymi pierwiastkami, co obok dysfunkcji hormonalnej, na drodze chemicznej wpływa niekorzystnie na pseudonerwicowe zmiany samopoczucia. Z ogólnodostępnych naturalnych środków poprawiających stan zdrowia w jakim się Pan znajduje można zastosować preparat lecytyny i wyciąg z miłorzębu dwuklapowego. Odpowiednie dla Pana tego typu leki doradzi Panu farmaceuta w aptece. Istotniejszą jednak formą działania na rzecz Pańskiego zdrowia upatrywałbym w nadzorze nad higieną trybu życia:
- odpowiednia ilość na dobę i jakość snu,
- racjonalne odżywianie się o właściwych porach i w odpowiednim składzie (
np. dieta śródziemnomorska w celu obniżenia trójglicerydów ),
- systematyczny wysiłek fizyczny w formie czynnej rekreacji,
- odreagowanie stresujących i frustrujących konfliktów psychicznych z pomocą znaczącej dla Pana osoby stanowiącej uznany autorytet w dziedzinie problemów sumienia.
Godny pochwały jest Pana stosunek do używek. Czasowo jednak, dla poprawy samopoczucia doradzałbym rozważenie racjonalnego stosowania kofeiny, np. wypijanie do 2 maksymalnie kaw dziennie nie później niż zaraz po obiedzie. Warto wykonać sobie badanie EEG zwłaszcza po deprywacji snu przez 1 noc. Poza tym jeszcze uwaga o stosunkowo wysokim poziomie białych krwinek w Pańskiej morfologii krwi, który może świadczyć, że właśnie w tym czasie Pański organizm walczy z utajoną infekcją lub jest Pan w okresie rekonwalescencji po niej. W związku z tym ponownie - uwaga o zaleceniach zintensyfikowania higienicznego trybu życia + sięgnięcie po multiwitaminę i czosnek ( preparat bezzapachowy zawierający jednocześnie wspominany miłorząb to Geriacaps 25 kaps. w opakowaniu do zastosowania w dawce 2 x dziennie po 1 kapsułce ).
Proszę być dobrej myśli. Leczenie tarczycy wymaga cierpliwości. Pańskie lekarz domowy lub endokrynolog może rozszerzyć diagnostykę i badania kontrolne. Ogólnie Pańskie rokowanie co do powrotu zdrowia wydaje się być całkiem korzystne.


Serdecznie pozdrawiam,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog
www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Odczynowe węzły chłonne

Witam, od trzech miesięcy mam powiększone węzły chłonne na szyi. lekarz...

dh93 | 2019-03-25 17:45

czerniak

witam , pytanie wiąże się ze swędzenia pieczeniem plamy na plecach ,...

rafal171 | 2019-03-19 09:50

Rozstępy - co poradzić

Od jakiegoś czasu zauważyłem że mam rozstępy w okolicach pach. Z tego co...

Nerkos | 2019-03-13 19:50

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content