Co dalej? - Centrum, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Środa, 16 stycznia 2019, Imieniny: Marcelego, Włodzimierza
Porady Eksperta

Co dalej?

Pytanie dotyczy: grzybica, zaburzenia hormonalne, akupunktura, Centrum


Witam serdecznie
Mam 40 lat. Dzieci w wieku 20 i 9.
Jestem "nowicjuszką" na tego typu "wizycie".
Nie wiedziałam do lekarza jakiej specjalności powinnam zwrócić się,bo "posypało"mi się
prawie wszystko w ciągu ostatnich 3-5 lat.
Chodzę do lekarzy (już coraz rzadziej),ale nikt nie chce mi pomóc i dokładnie wysłuchać,a wręcz
spotkałam się z ogromnym zdziwieniem u jednego z lekarzy,kiedy zasugerowałam pewien związek w moich dolegliwościach. Nie jestem zdziwaczałą hipochondryczką,tylko nie wiem jak poradzić sobie z problemem.
Jakieś 5 lat temu pojawiły się grzybice skórne i paznokci,a wcześniej walczyłam z grzybicami
ginekologicznie od chwili zajścia w ciążę z młodszym dzieckiem. Nie pomagały żadne środki. Skóra wysuszyła się,włosy powypadały i wypadają dalej,nawet rzęsy przerzedziły się. Do tego łojotokowe zapalenie skóry...Podobno,jak powiedziała pani dermatolog - taka moja uroda...Pani
ginekolog powiedziała zaś dosłownie:"kochana,pipa by ci wygniła,gdyby tak było".A ja z infekcją,
piekącym"serkiem"i wręcz bólem musiałam czekać na wyznaczoną wizytę parę tygodni nawet. Radziłam więc sobie sama maściami bez recepty itp.,żeby normalnie funkcjonować i po "zaleczeniu" trafiałam dopiero do gabinetu. Kiedyś zasugerowałam związek obu problemów,tzn kiedy pojawiał się jeden,zaraz następował drugi. Pani dermatolog dała mi skierowanie do pani endokrynolog,ale pomimo nieznacznego przekroczenia ponad normę wyniku świadczącego o niedoczynności tarczycy stwierdziła,ze nie ma potrzeby tego leczyć...Dodam,że miałam do tego bardzo obfite i krwotoczne wręcz miesiączki. Tampon+podpaska,to było zbyt mało,żeby dotrzeć do pracy. Koszmar!!!Ponownie zaczęłam zażywać tabletki antykoncepcyjne. Pomogły na krwotoki,
ale jakieś 4 lata temu przeraziłam się,widząc swoje zdjęcie. Zrozumiałam co mieli na myśli spotykani znajomi,mówiąc,ze wyglądam jakoś źle...Pomimo makijażu mam wokół oczu ogromne
ciemno brązowe placki, jakbym była w okularach. I tak mam do dziś. Tabletki zamieniłam na nuvaring,ale jest dość drogi i nie zrobiłam tego z myślą o cieniach,bo mnie już chyba nic nie pomoże. Do tego,jakby nie było dość,w ciągu ostatnich 3-3,5 roku przytyłam 15-20 kg. Stosowałam diety,praca była w ruchu,suplementy itd...Tyłam dalej. Po szklance wody dosłownie!1 zjedzona bułka i 1,5 kg"do przodu"...Mogłabym referat napisać!Do tego te sińce,zimno,ospała jestem i nie mogę zebrać myśli,chroniczne zaparcia...Zrobiłam znowu badania tsh. Znów niewiele ponad normę i znów usłyszałam,że nie ma potrzeby leczyć...
I tak tyję sobie i tyję...Pojawiły się częste infekcje gardła,kaszel suchy po parę godzin,aż pojawiło się ntm wysiłkowe...Na migdałach mam obrzydliwe,śmierdzące kulki,które też uprzykrzają mi życie. Straciłam cały wigor,pewność siebie i nie mam odwagi poszukać nowej pracy,bo kto by
słonia z ropnym oddechem zatrudnił?I "w okularach"...aha,2 lata temu bardzo pogorszył mi się wzrok,choć dotąd było idealnie. Źle widzę z bliska. W tym roku zbuntowały się moje kolana
i byłam na punkcji obu. Bolą nadal,kostki mam opuchnięte. Zatrzymuje mi się woda. Sód mam
grubo ponad normę,a potasu niedobór. Pomógł furosemid,który dostałam po punkcji. Potrafiłam
naraz 3 kg wysiusiać. Ale nie zażywam już,bo to było doraźnie. Bolą mnie plecy i jestem generalnie ociężąła. Sugerowałam również kiedyś badania na drożdżaki,grzyby itp. Wzdęcia żołądka po posiłkach,infekcje,non-stop nalot na języku itd. Nie dostałam skierowania na badania.
Długo by mi jeszcze opisywać. Ludzie marzą o egzotycznych wakacjach,a ja o wygranej w totka,żeby móc położyć się do prywatnego szpitala na 3-5 dni i zrobić wszystkie potrzebne badania
i ustalić wreszcie co mnie tak"rozwaliło"...Marzę o swoim rozmiarze sprzed 5 lat (38,a teraz 46).
Nie chcę operacji plastycznych,a zdrowa skórę. Czy to tak wiele?
Przepraszam za tę wylewność,ale skoro nikt do końca nie chciał mnie wysłuchać,a przede wszystkim pomóc,to chociaż mogłam to napisać.
Dziękuję za poświęcona mi uwagę i jeżeli tylko istnieje możliwość to proszę o jakąkolwiek pomoc.
Napisałam dość chaotycznie,ale tego jest naprawdę sporo i coraz gorzej...
Jeszcze raz bardzo proszę o poradę.
Jeśli nie jest to problem,to proszę na maila.

Pozdrawiam serdecznie cały Zespół

Zdesperowana


Izabela

Odpowiedź Eksperta:

lek. med. Eustachiusz Gadula

chirurgia ogólna, rehabilitacja, medycyna naturalna

Pani Izabelo,
rzeczywiście Pani sytuacja zdrowotna jest niezwykle skomplikowana. Nawet po szczegółowo zebranym wywiadzie, nie widząc Pani, trudno mówić o precyzyjnym rozpoznaniu, a bez tego nie może być skutecznego leczenia.
Na podstawie przekazanych przez Panią niepełnych informacji należy przypuszczać, że nawracające zmiany grzybicze są najprawdopodobniej następstwem częstego stosowania antybiotyków.
Inne opisywane przez Panią objawy przemawiają za poważnymi, wielogruczołowymi zaburzeniami hormonalnymi, które tabletki antykoncepcyjne wyraźnie nasilają.
Wygląda na to, że za pomocą samych leków trudno będzie osiągnąć u Pani zauważalną poprawę. Natomiast w podobnych przypadkach często bywa skuteczne leczenie za pomocą akupunktury. Niestety niewielu lekarzy w Polsce ma doświadczenie w leczeniu akupunkturą schorzeń ginekologicznych i endokrynologicznych. Jednym z najwybitniejszych znawców tych problemów w Polsce jest prof. dr hab. med. Piotr Woźniak, który przyjmuje W Centrum Matki Polki w Łodzi, a więc w mieście Pani zamieszkania.
Serdeczni pozdrawiam
Eustachiusz Gadula

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Problem z ruszaniem stopy po złamaniu 5tej kości śródstopia

Dzień dobry czy to normalne ze po 5 tygodniach od zlamania 5tej kości...

ce1988 | 2019-01-04 13:26

Próby zajścia w ciążę

Witam Jestem Alicja mam 26lat . Jestem już mama aniołka urodziłam synka...

Starająca się | 2019-01-03 19:22

Okres 3 razy w ciągu miesiąca

Witam. Zawsze mialam regularne miesiaczki co 27-29 dni. Teraz bylo inaczej....

AgaBydgoszcz | 2019-01-02 15:40

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content