Implant słuchu - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Piątek, 22 listopada 2019, Imieniny: Marka, Cecylii
Porady Eksperta

Implant słuchu

Pytanie dotyczy: niedosłuch, implant, padaczka


Witam. Jestem osobą z powypadkowym niedosłuchem, który powoli się pogłębia. Ponadto choruję na padaczkę; przed wypadkiem była bardzo delikatna 1-2 razy w roku miałam lekki atak przy niewielkich dawkach leków. Niestety po wypadku ataki stały się bardzo częste i silne; wielokrotnie dochodziło do stanu padaczkowego i zabierano mnie R na oddział. Mam zaburzenia równowagi, zawroty głowy - był w po wypadku w 1999 roku silny wstrząs mózgu. Moje pytanie: Czy osoby z taką padaczką, zawrotami i zaburzeniami równowagi mogą mieć wszczepiony implant słuchowy? Czy nie będzie to dodatkowo pobudzało, zakłócało i nasilało fal mózgowych powodujących ataki epi.?
Pozdrawiam

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Moniko,

Współistnienie dwóch poważnych chorób - niedosłuchu i padaczki ogranicza możliwości standardowego leczenia każdej z nich. W Pani przypadku uzyskanie implantu słuchowego jest tak ważne, że należy skupić się na bardzo selektywnym jego doborze. Byłoby najkorzystniej, z punktu widzenia nie zaostrzania padaczki, aby w miarę możliwość implant słuchowy był ekranowany. Teoretycznie nie można wykluczyć, że łatwiej dostępny, ogólnostosowany i niespecyficzny implant słuchowy mógłby negatywnie oddziaływać elektromagnetycznie na sąsiadujący z uchem płat skroniowy, który bardzo często generuje napady padaczkowe. Należałoby uzgodnić parametry techniczne planowanego dla Pani implantu z serwisem technicznym, który może mieć wpływ na dobór najodpowiedniejszego modelu urządzenia. Kwestia potrzeby ekranowania implantu może być rozwiązana innymi sposobami, bardziej z dziedziny fizyki niż medycyny. Niezależnie od planowanego zabiegu otolaryngologicznego, fakt doznawania przez Panią zaburzeń równowagi i zawrotów głowy wymaga wyjaśnienia przyczynowego. Uszkodzenie ucha wewnętrznego na wskutek urazu głowy, powikłanego niedosłuchem, może być przyczyną pourazowego naruszenia struktur błędnika. Jednak wiadomo, że szereg leków przeciwpadaczkowych ( np. karbamazepina ), w przypadku ich przedawkowywania powoduje objawy uboczne właśnie w postaci zawrotów głowy i zaburzeń równowagi. W tej sytuacji celowe jest oznaczenie laboratoryjne stężenia we krwi leku przeciwpadaczkowego, którym jest Pani leczona, aby wykluczyć możliwość niechcianego zatrucia tym preparatem. Tym bardziej, o ile intensywność i częstość napadów zwiększyła się, to należy rozważyć zmianę leczenia, w tym nawet zastąpienie obecnie stosowanego leku przeciwdrgawkowego innym, a jest ich duży wybór. Należy w tej sprawie ( leków i badania krwi ) skonsultować się u neurologa, niezależnie od postępowania otolaryngologicznego w kierunku uzyskania najwłaściwiej dobranego implantu słuchowego.

Pozdrawiam serdecznie,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog
www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Problem z podnieceniem

Witam. Mam bardzo poważny problem za który mi wstyd jak za cokolwiek innego...

Enigmato | 2019-11-20 23:34

Interpretacja wyników TSH

Witam proszę o interpretację wyników TSH 2,15 norma od 0,27-4,2 wynik z 20...

Motyl18 | 2019-11-19 11:02

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:19

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

»

5649...

Dodał: exbst573 | 2019-11-22 02:15:24

»

2115221157 ...

Dodał: revvktscbmld | 2019-11-22 00:54:37

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content