Leki przed operacją kregosłupa lędźwiowego - Paracetamol, Tramadol, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Czwartek, 21 marca 2019, Imieniny: Benedykta, Lubomira
Porady Eksperta

Leki przed operacją kregosłupa lędźwiowego

Pytanie dotyczy: Paracetamol, Tramadol


Dobry wieczor Panie doktorze,jestem 32letnim mezczyzna ktory w latach2002,04,06,przeszedl 3-- operacje kregoslupa ledzwiowego-L-3,4,5,i S-1,obecnie gdy pisze do Pana nie mam przed soba wypisow ze szpitala lecz gdyby potrzeba by bylo jestem w stanie napisac to Panu w kolejnym pytaniu.W lutym br uleglem wypadkowi w pracy(przebywam na terenie Holandii gdzie doszlo do wypadku),po zrobieniu 3-ech MRI lekarze zdecydowali sie na kolejna operacje ktora odbedzie sie 8grudnia br!
W ciagu tych miesiecy dostalem 4-ech "atakow''ktore wygladaly tak-dostalem bardzo silnych drgawek calego ciala,serce uderzalo mi z nie wiarygodna szybkoscia,uderzen na minute nie jestem w stanie podac, cisnienie wzrastalo tak jakby mialo mi rozsadzic tyl glowy,mialem wrazenie tracenia swiadomosci,silne bole calego kregoslupa,zanikala mi mowa-zawsze interweniowala karetka i konczylo sie mym pobytem w szpitalu.
Obecnie zazywam Tramadol 50mg, Diazepam 10mg, Paracetamol 500mg-czy moge te tabletki jesc razem bez problemu i czy w/w dolegliwosci sa spowodowane choroba mego kregoslupa?,lekarze tutaj daja mi 50%szans na powodzenie operacji-moge stracic czucie w palcach prawej stopy lub piecie,lub strace stabilnosc w prawym biodrze i bede sie przewracal gdyz to odcinek ledzwiowy-lecz po ostatnim ataku(nie pracuje)odcinek kregoslupa piersiowego mi napuchl???czy mozliwe jest to gdy mam uszkodzony odcinek ledzwiowy??czym moze byc to spowodowane???Z gory dziekuje za udzielenie odpowiedzi,dobranoc

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Tomaszu,

O ile bóle są wciąż uciążliwe, także poza " atakami ", to do podanego czasu operacji można stosować te 3 wymienione preparaty, aby się uwolnić od uciążliwych dolegliwości. Dłuższe ich stosowanie nie jest wskazane, gdyż np. od Diazepamu można się po kilku tygodniach uzależnić.

Jeżeli w trakcie wspomnianych "ataków" są problemy z mową, a poza tym jak Pan podaje - napuchł odcinek kręgosłupa piersiowego, to możliwa jest przyczyna tych zaburzeń wymagająca poszerzenia diagnostyki o dodatkowe badania poza MR odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Powinno się to wyjaśnić w czasie pobytu w szpitalu od drugiego tygodnia bm. Wspominał Pan o wzrastającym ciśnieniu krwi, a może ono dotyczyć także płynu mózgowo-rdzeniowego, który w tym przypadku wymagałby badania. O tym zapewne rozstrzygnie się w szpitalu i warto wyrazić zgodę na jego badanie, o ile zostanie zaproponowane przed planowanym zabiegiem operacyjnym.

Serdecznie pozdrawiam,
Dr n. med. Sławomir Graff
specjalista neurolog

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

czerniak

witam , pytanie wiąże się ze swędzenia pieczeniem plamy na plecach ,...

rafal171 | 2019-03-19 09:50

Rozstępy - co poradzić

Od jakiegoś czasu zauważyłem że mam rozstępy w okolicach pach. Z tego co...

Nerkos | 2019-03-13 19:50

co wpływa na częstsze problemy z pęcherzem?

Czy można im jakoś zapobiegac albo jakaś profilaktykę stosować? Czy...

liskaasa | 2019-03-13 19:46

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content