Nietypowe i dziwne reakcje przy dystonii szyjnej, padaczce i migrenie c.d. - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Czwartek, 14 listopada 2019, Imieniny: Serafina, Wawrzyńca
Porady Eksperta

Nietypowe i dziwne reakcje przy dystonii szyjnej, padaczce i migrenie c.d.

Witam serdecznie,dziękuję za poprzednia odpowiedź.Zastanawiam się czy jednak nie zaszkodzilam sobie nie mowić o tych "wyłączeniach się".Aczkolowiek nie wiem czy to by skloniło mojego neurologa do stosowania od nowa leków,bo jest w tym bardzo ostrożny.Niestety moja padaczka powróciła ze swoją mocą 2 dni temu znowu przytrafil się silny 7 atak,odkąd się to wszystko zaczeło.Wszystko według znanego schematu.Nocą z przegryzieniem języka mimowolnym oddaniem moczu,bólami mięśni po.Choć teraz chyba miałam dużo gorsze sampoczucie po,chyba pierwszy raz było mi tak okropnie niedobrze,jednocześnie połączone z silnym osłabieniem trawającym cały dzień,a mimo nie mogłam zasnąć.Dopiero kilka godzin pózniej przyszedł sen.Nie byłam jeszcze u mojego lekarza prowadzącego do ktorego wybieram się wkrótce.Jedynie byłam u neurologa w prywatnym centrum medycznym a tylko włąściwie dlatego,że nie byłam w stanie iść do pracy.Pani doktor zaleciła znowu leki te, które brałam ostatnio,ale one mi nie służyły tj.topamax albo depakine.Czy nie ma innych leków skutecznych i nie powodujących objawów ubocznych? A także eeg glowy,ale czy jest sens je wogóle robić jak za każdym razem jest u mnie prawidłowe? Czy ten kolejny atak jest już ponownym wskazaniem do włączenia leków? Do tego aż tydzien zwolnienia,choć ja już dziś poza bólami miesni i obolałym językiem czuję się dobrze,chetnie bym wróciła do pracy,bo nawet gdy dokuczała dystonia cały czas pracowałam. Ostatni napad był w sierpniu zeszłego roku,ale cały czas przyjmowałam leki do stycznia,od stycznia nic nie brałam i właściwie oprócz tych rzeczy opisanych przez mnie nic się nie działo.Tak się cieszyłam,że już jest dobrze przynajmniej z tą chorobą.Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Tamaro,

Jest wiele skutecznych leków przeciwpadaczkowych, ale każde z nich mogą powodować objawy uboczne. Na pewno jest wskazane, aby stosowała Pani 1 preparat przeciwpadaczkowy, a gdyby mimo zwiększenia dawki okazał się nieskuteczny, to wówczas zmienia się go na 1 inny preparat lub dodaje się drugi lek. Nie wydaje mi się, aby obecnie przy jawnej padaczce u Pani, potrzebne byłoby wykonywanie zwykłego badania EEG. Błędem było odstawienie leków. Można to robić stopniowo, na przestrzeni kilku miesięcy, po upływie 3 lat od ostatniego napadu. Napadem nie jest tylko taki epizod, który wystąpił u Pani obecnie, ale i krótkotrwałe, samoistne "szarpnięcia mięśni " - tzw. mioklonie oraz sytuacje "wyłączania się". Dopóki te zaburzenia występują należy stosować leczenie przeciwpadaczkowe odpowiednio dobranym preparatem we właściwej dawce.

Pozdrawiam serdecznie,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog
www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:19

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:18

Opuchlizna okolic zatok po wyrwaniu zęba

Wiele tam temu (miałem wtedy 18 lat) wyrwałem ząb. Po powrocie od dentysty...

Wirrek | 2019-11-14 09:07

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content