Padaczka? - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Niedziela, 20 stycznia 2019, Imieniny: Fabiana, Sebastiana
Porady Eksperta

Padaczka?

Witam,zwracam się ponownie do Pana doktora z pytaniem,już raz pytałam o jedną chorobę na którą cierpię tj. na dystonię szyjną,ale w sumie nie napisałam tam,że cierpię też na padaczkę.Padaczka ujawniła się 3 lata temu tu są jeszcze większe wątpliwości samego neurologa.Związku z tym mam pytanie czy to w ogóle jest padaczka,bo mam dobre EEG,robiłam kilka razy,w tym po nieprzespanej nocy.Robiłam również rezonans głowy jest prawidłowy mam jedynie zaniki korowe w płacie czołowym i pojedyncze ognisko hiperintensywne przemawiające za przebyta zmiana naczyniową.Mam napady w nocy,w sumie łącznie ich było 6,z przegryzieniem języka,z mimowolnym oddaniem moczu.Nikt tego nie widział,ale po takim ataku czuję się fatalnie, bolą mnie mięśnie,nie mam sił,jest mi niedobrze,czasem boli głowa.Czy to może być padaczka,przy prawidłowym EEG? przyjmuję od 6 miesięcy depakinę 500 na padaczkę,nie na dystonię, ale mam po niej najprawdopodobniej objawy uboczne zaburzenia miesiączkowania,wypadanie włosów, tycie,aktualnie mam ją zamienianą stopniowo na topamax, docelowo 2x75mg.Oprócz tego często krzyczę w nocy,lekarz psychiatra,do którego skierował mnie neurolog z racji tego,że dystonia mnie dołuje i mam inne zaburzenia emocjonalne, sugerował,że to też mogą być napady,ale nie wiem czy ma rację,ale powiedział też,że napady mogą być pod wpływem kumulowania się emocji czy to prawda? Jeśli to nie jest epilepsja to wolałabym nie brać leków.Odkąd biorę leki napadów nie było.Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. tk80,

Istnienie niewątpliwej u Pani padaczki nasuwa podejrzenie, że o ile nie jest to dystonia Oppenheima, to zapewne cierpi Pani na dystonię wtórną, w której obraz wpisane jest współistnienie dystonii z padaczką. Są dziesiątki takich rzadkich jednostek chorobowych, z których liczne mają tło genetyczne. Warto by przeprowadzić diagnostykę, np. w oparciu o możliwości badawcze Zakładu Genetyki w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie przy ul. Sobieskiego.
Jest też niewykluczone, zwłaszcza jeśli ma Pani tendencje do nadwagi, że zaburzenia miesiączkowania i tycie nie są u Pani skutkiem stosowania Depakiny ( choć tycie i wypadanie włosów po niej się zdarza w przeciwieństwie do Topamaxu ), lecz objawem PCO, tj. zespołu policystycznych jajników.


Pozdrawiam serdecznie,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog

www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Mogłabym prosić o wytłumaczenie wyniku badania?

Widzę że większość w normie, z wyjątkiem limfocytów... Jak mam rozumieć...

paulinad20 | 2019-01-16 16:52

Problem z ruszaniem stopy po złamaniu 5tej kości śródstopia

Dzień dobry czy to normalne ze po 5 tygodniach od zlamania 5tej kości...

ce1988 | 2019-01-04 13:26

Próby zajścia w ciążę

Witam Jestem Alicja mam 26lat . Jestem już mama aniołka urodziłam synka...

Starająca się | 2019-01-03 19:22

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content