Podwyższone ciśnienie w reakcji mieszanej depresyjno-lękowej - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Wtorek, 25 czerwca 2019, Imieniny: Doroty, Łucji
Porady Eksperta

Podwyższone ciśnienie w reakcji mieszanej depresyjno-lękowej

Pytanie dotyczy: ciśnienie tętnicze krwi, Holter ciśnieniowy, podwyższone ciśnienie


Rok temu skończyłam leczenie Asentrą w stwierdzonej rekcji depresyjno-lękowej. Niestety choroba znów wróciła i moj psychiatra zmienił mi lek na Deprexolet, który biorę od tygodnia. W mojej chorobie najbardziej obawiam się podwyższonego ciśnienia- gdy mierze jest to zazwyczaj 150/100 puls ok 70-80. Czuje się przy tym ciśnieniu fatalnie, duży ból głowy z tyłu i przy skroniach, spięta szyja, niepokój, to utrzymuje się nawet do kilku godzin, nie mogę się wtedy skupić, utrudnia mi to kontakty. Kiedyś tez tak miałam i kazano mi zrobić holter ciśnieniowy, jednak on wyszedł prawidłowy wg kardiologa. Kardiolog mówił ze w moim przypadku są to skoki ciśnienia. Jednak teraz wysokie ciśnienie utrzymuje się dłużej. Proszę o poradę czy znów mam wykonać holter ciśnieniowy? mój psychiatra zaleca mi na to propranolol ale on nic nie daje. Proszę o pomoc.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Karolino,

Aby opanować okresowe zwyżki ciśnienia tętniczego krwi należy zacząć od podstawowych zasad higieny. Po pierwsze - należy zredukować, a nawet całkowicie wyeliminować spożywanie soli kuchennej w postaci przyprawy. Ta ilość soli, która jest zawarta w przetworzonych, na co dzień używanych produktach spożywczych, jest zupełnie wystarczająca dla zdrowia. Sól kuchenna jest niezwykle ważnym regulatorem ciśnienia krwi. Po drugie - należy dążyć do poprawy jakości i ilości snu. Częstą przyczyną nadciśnienia są zaburzenia snu. Po trzecie - należy zrezygnować z używek ( papierosy, alkohol, kawa ). Leczniczo można stosować naturalne preparaty przeciwnadciśnieniowe ( np. zioła jemioły i głogu ). Gdy te naturalne środki nie wystarczą aby znormalizować ciśnienie konieczne jest leczenie oryginalnym lekiem na receptę, który obniża ciśnienie. Holter ciśnieniowy na pewno nie zaszkodzi, a w przypadku udokumentowania zwyżek ciśnienia, podobnie jak Pani psychiatra uważam, że właściwe byłoby w Pani przypadku leczenie preparatem z tej grupy leków co Propranolol ( tzw. betaadrenolityki ), jednak zalecałbym nowszy preparat oraz konieczność dostosowania dawki do Pani potrzeb. Propranolol jest np. w tabl. po 10 i 40 mg, które należy zażywać 3-4 x dziennie i aby opanować nadciśnienie tym tradycyjnym lekiem niekiedy wymagana jest dawka np. 160 mg/ dobę. W sprawie leku obniżającego ciśnienie można skonsultować się z kardiologiem wykonującym m.in. Holter ciśnieniowy lub z lekarzem rodzinnym. W Pani wieku ten problem zdrowotny rokuje dobrze i są szanse na pełne wyleczenie.


Pozdrawiam serdecznie,

dr n.med. Sławomir A.P. Graff

specjalista neurolog

www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Prawda jest zawsze dobra, a kamstwo zawsze złe?

Cześć, robię projekt na studia z przedmiotu filozofia i chciałąbym Was...

Blancharlotte | 2019-06-17 16:42

Prawda jest zawsze dobra, a kamstwo zawsze złe?

Cześć, robię projekt na studia z przedmiotu filozofia i chciałąbym Was...

Blancharlotte | 2019-06-17 16:42

medycyna pracy

Witam forumowicze mam zapytanie choruje na epi od 1 roku biorę regularnie leki...

gregorio99 | 2019-06-16 18:09

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content