Porażenie Bella - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Wtorek, 19 listopada 2019, Imieniny: Elżbiety, Seweryna
Porady Eksperta

Porażenie Bella

Dzień Dobry!

W ubiegłym tygodniu nagle zachorowałam na porażenie Bella. Zaczeło się to od bólu po lewej stronie szyi, później zauważyłam że usta wykrzywiaja się, nie potrafiłam domknać oka a cała lewa strona twarzy zamienia sie jakby w maskę. Czucie po lewej stronie twarzy nie było takie samo jak po prawej stronie. Pojechałam do szpitala.

Lekarz neurolog obejrzał twarz, zrobił krótki wywiad, po czym posłał mnie na badania fal mózgowych. Badanie to jak stwierdził lekarz nie wyszło żle, ale równiez nie jest dobrze. Nic więcej nie dodał na ten temat. Stwierdził, iz przyczyna może być zapalenie nerwu twarzowego. Przepisał tabletki Medrol 32mg, które mam brać przez 20dni. Pierwsze 5 dni cała tabletka, kolejne 5dni 0,75 tabl., nast.5dni 0.5 tabl. a ostatnie 5 dni 0.25 tabl. Zalecił pozostanie w domu przez 2 tygodnie.

Obecnie czuję się troche lepiej, usta wykrzywiaja sie w grymasie tylko gdy sie śmieję oraz gdy spożywam posiłek. Jednak dziś rano zaczęłam odczuwać ból lewej strony twarzy przy dotyku. Czy to dobrze czy źle?

Chcę uzyskać więcej informacji na temat ewentualnego dalszego leczenia, jak mam postepować, jakieś dodatkowe zalecenia.
Z góry dziękuję za wszelkie udzielone informacje.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Sabino,

Jestem zdania, że była to bardzo trafna, fachowa poradę. Może jednak leczący neurolog oczekiwał wizyty kontrolnej, zwłaszcza, że leczenie, jak rozumiem nie przebiega zgodnie z oczekiwaniami ?

W tej sytuacji celowe może być odwiedzenie otolaryngologa. Nerw twarzowy, który uległ zapaleniu przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie ucha i o ile występują bóle lewej strony głowy, a wcześniej - szyi, to warto by wykonać badanie uszu u specjalisty. O ile wykluczy się bakteryjne zapalenie ucha, to można rozważać intensyfikację leczenia nerwu twarzowego metodami rehabilitacji. Działalność taką prowadzą poradnie rehabilitacji. Najprostszą metodą przyspieszającą leczenie na tym etapie są ćwiczenia mimiki przed lustrem ( z unikaniem bolesnych grymasów twarzy ). Leczenie Medrolem należy zakończyć zgodnie z zaleceniem neurologa.

Serdecznie pozdrawiam,
dr n.med. Sławomir Graff
specjalista neurolog

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Interpretacja wyników TSH

Witam proszę o interpretację wyników TSH 2,15 norma od 0,27-4,2 wynik z 20...

Motyl18 | 2019-11-19 11:02

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:19

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:18

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



Najnowsze komentarze

»

42855...

Dodał: neahm566 | 2019-11-19 13:14:53

»

5589...

Dodał: vubgv129 | 2019-11-19 12:52:48

W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content