Silne bole kregoslopa szyjnego i piersiowego. - Ibuprom, Paracetamol, Tramal, bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Niedziela, 20 stycznia 2019, Imieniny: Fabiana, Sebastiana
Porady Eksperta

Silne bole kregoslopa szyjnego i piersiowego.

Pytanie dotyczy: Ibuprom, Paracetamol, Tramal


Od 2 lat jestem na silnych lekach przeciwbólowych ,od roku biorę Tramal, po 2 czasami 3 tabletki na dobę 200mg. Jestem już po dwóch operacjach kręgosłupa, lekarz neurochirurg powiedział że już nic więcej nie mogą zrobić, że może nauczyć się żyć z tym bólem, na rehabilitacje się nie kwalifikuje bo mam wstawione implanty i przy drogiej operacji wstawili płytki trzymające kręgi, nie mogę do końca życia brać Tramal czuję że się od niego uzależniłam, od jakiegoś czasu zrobiłam się bardzo nerwowa nie mogę się skupić mam problemy ze spaniem i oddawaniu moczu, a myśli że tak będzie do końca życia wywołał u mnie silną depresję nic mnie nie cieszy, byle co wywołuje u mnie płacz, nie mogę zapanować nad sobą. Proszę o rade czy mam skorzystać z porady psychiatry.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz. P. Bożeno,

Czy neurochirurg, który konsultował ten przypadek został poinformowany o zaburzeniach w oddawaniu moczu ? O ile nie, powinien jak najszybciej o tym się dowiedzieć. Konieczne może okazać się pilne wykonanie badania neuroobrazowego kręgosłupa. O ile materiał, z którego zbudowane są implanty nie jest tytanem, ani tworzywem sztucznym, to do rozważenia byłoby badanie TK o wysokiej rozdzielczości kręgosłupa, ale o tym zadecydowałby neurochirurg.
Zaburzenia nastroju i snu jakie może powodować wtórnie tak trudna sytuacja zdrowotna skłaniają do zmiany farmakoterapii. Należałoby starać się ograniczyć dzienną łączną dawkę Tramalu stosując go w kroplach lub tabletkach o mniejszej gramaturze ( po 50 lub 100 mg ), rozłożone na 4 dawki w ciągu dnia ( tj. 1 tabl. co 4 - 6 godz. ) starając się całkowicie z niego wycofać i próbować zamiast Tramalu stosować inne środki p/bólowe, początkowo np. Zaldiar, a później Paracetamol, czy Ibuprom ( dostępne bez recepty ).
Jednocześnie można zastosować lek Deprim ( np. początkowo 3 x 1 tabl. ).
Gdyby te działania nie przyniosły poprawy to rzeczywiście trzeba by skorzystać z porady specjalisty psychiatry, bądź anestezjologa.

Serdecznie pozdrawiam,

Dr n.med. Sławomir Graff
specjalista neurolog

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Mogłabym prosić o wytłumaczenie wyniku badania?

Widzę że większość w normie, z wyjątkiem limfocytów... Jak mam rozumieć...

paulinad20 | 2019-01-16 16:52

Problem z ruszaniem stopy po złamaniu 5tej kości śródstopia

Dzień dobry czy to normalne ze po 5 tygodniach od zlamania 5tej kości...

ce1988 | 2019-01-04 13:26

Próby zajścia w ciążę

Witam Jestem Alicja mam 26lat . Jestem już mama aniołka urodziłam synka...

Starająca się | 2019-01-03 19:22

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content