Tętniak - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Środa, 20 października 2021, Imieniny: Ireny, Jana
Porady Eksperta

Tętniak

Moja mama jest pod stałą opieką neurologiczną z powodu: naczyniowe uszkodzenie CUN, tętniak lewej i prawej tętnicy szyjnej wewnętrznej. Z powodu utrwalonego migotania przedsionków lekarz kardiolog przepisał Acenocumarol WZF 4 mg pół tabl raz dziennie. Mam pytanie czy można taki lek stosować przy tętniaku jaki ma moja mama??? Czy bóle głowy mogą być spowodowanym braniem tego leku?

Odpowiedź Eksperta:

Sławomir

Neurolog

Sz.P. Mariuszu,

Bóle głowy u matki nie wydają się być spowodowane używaniem Acenokumarolu, a raczej obecnością tętniaków. Mimo ich stwierdzenia, stosowanie Acenokumarolu jest dopuszczalne, a ze względu na utrwalone migotanie przedsionków wskazane jako najlepsza metoda zapobiegająca grożącemu udarowi niedokrwiennemu mózgu na tle zatoru.

Acenokumarol nie stosuje się wg reguły stałej dawki, np. 1/2 tabl a 4 mg raz dziennie, lecz dawkę uzależnia się od wyniku badania krzepliwości krwi INR. Badanie to nie wolno wykonywać rzadziej niż 1x/ mies., a na początku leczenia Acenokumarolem należy INR badać co kilka dni, aż ustali się orientacyjną jego dawkę. W przypadku istnienia nie zoperowanych tętniaków jest to tym bardziej istotne, gdyż ryzyko śmiertelnego krwotoku jest podwyższone, o ile doszłoby do przedawkowania Acenokumarolu. Poziom INR powinien wahać się w
przedziale 2.5 - 3.5.

Serdecznie pozdrawiam,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog
www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

RATUNKU POMOCY = 516 809 201

[B][U][COLOR="Olive"]MALUTA MILCZY ZE ZŁYMI LEKAMI I LEKCEWAŻENIEM PROCEDUR I...

Zamordowany Wilhelm PRZEZ Zabójcę Maluta | 2021-10-20 08:06