torbiel szyszynki a antykoncepcja - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Czwartek, 14 listopada 2019, Imieniny: Serafina, Wawrzyńca
Porady Eksperta

torbiel szyszynki a antykoncepcja

Witam Panie doktorze! Mam pewien problem. W 2006 roku miałam wycinaną torbiel okolicy szyszynki, w obecnej chwili torbiel ma taką samą wielkosc jak przed operacją, ale nie powoduje wodogłowia, więc lekarz powiedział ze za 4 miesiace zrobimy kontrolny rezonans ale narazie nie ma co sie denerwować.
Mój problem polega na tym ze chciałabym zacząc stosowac abtykoncepcje hormonalną(tabletki antykoncepcyjne), ale nie wiem czy mogę. Czy od nich torbiel się nie powiekszy?? Czy nie spowodują jakiś skutków ubocznych. Bylam dzis u ginekologa, ale on wysyla mnie do neurologa bo nie wie co z tym zrobic i narazie boi mi sie przepisac tabletki. Prosze o rade.Pozdrawiam.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

W zależności od wyniku badania histopatologicznego z 2006 r.
torbieli okolicy szyszynki, która powodowała wodogłowie, można mówić o obecnym zagrożeniu zdrowotnym. Z pewnością ryzyko spowodowania zaburzeń mózgowych zwiększyłoby się pod wpływem środków antykoncepcyjnych. Ubocznym skutkiem niepożądanym tych środków hormonalnych jest m.in. zablokowanie funkcji niezbędnego fizjologicznie białka S potrzebnego dla równowagi koagulologicznej. Tak więc w konsekwencji obok odrostu guza mózgu zwiększa
się ryzyko udaru mózgu - najczęstszej w naszym społeczeństwie przyczyny inwalidztwa. Odradzam stosowanie hormonalnych środków antykoncepcyjnych.

Serdecznie pozdrawiam,

dr n.med. Sławomir Graff
specjalista neurolog

www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Opuchlizna okolic zatok po wyrwaniu zęba

Wiele tam temu (miałem wtedy 18 lat) wyrwałem ząb. Po powrocie od dentysty...

Wirrek | 2019-11-13 09:43

Dziwna plamka na twarzy

Ok tydz temu wyskoczył mi taki czerwony bąbel pod okiem. Mysłałam, że to...

RickMorty1 | 2019-11-11 19:45

suchy kaszel u dziecka

co dajecie swoim dzieciom na suchy kaszel? Próbowałam róznych syropów ale...

cuksi | 2019-11-05 09:16

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content