Wątpliwości co do leczenia psychiatrycznego - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Niedziela, 24 marca 2019, Imieniny: Marka, Gabriela
Porady Eksperta

Wątpliwości co do leczenia psychiatrycznego

Pytanie dotyczy: zaburzenie wzroku, derealizacja, szum w uszach


Witam

Mam następujące objawy, które występują trwale - bez przerw:
- zaburzenia wzroku: błyski, śnieżenie, poruszające się niteczki w oczach (męty), silne powidoki od źródeł światła
- derealizacja - uczucie snu na jawie, nierealności świata,
- asymetryczne źrenice,
- szum, piski w uszach,
- duże problemy z pamięcią i koncentracją,
- tendencja do zamartwiania się nie istotnymi szczegółami.

Powyższe objawy towarzyszą mi od około 12 lat i nauczyłem się z nimi żyć, niestety od około 6 miesięcy mój stan się pogorszył - bardzo przeszkadzać mi zaczęły różne kontrastowe barwy, kształty i wzory (silne światła, jaskrawe kontrastujące kolory, elementy wyposażenia mieszkania np filary, białe kaloryfery). Powoduje to całkowity brak koncentracji i ciągłe uczucie silnego dyskomfortu z powodu różnych elementów występujących w otoczeniu. Gdy przebywam w pomieszczeniu, w którym występuje jakiś drażniący element (np. śnieżnobiały kalendarz ścienny), czuje w głowie w okolicach lewej skroni jakby skurcz, mrowienie, ucisk ciężko to wytłumaczyć. Bardzo utrudnia to życie (ciągłe myślenie i zamartwianie się), co w konsekwencji doprowadziło do silnych lęków napadów paniki i poczucia beznadziejności. Leczę się obecnie u psychiatry, który stwierdził nerwicę natręctw i przepisał SSRI paroksetynę, która zmniejsza siłę dyskomfortu oraz eliminuje lęki i zamartwianie się, ale nie usuwa przyczyn mojego stanu, dlatego zastanawiam się czy nie powinienem leczyć się neurologicznie i tu właśnie proszę o opinię czy kierunek psychiatryczny jest prawidłowy i czy należało by pomyśleć o konsultacji z neurologiem. Dodam też, że miałem wykonywany tomograf głowy, który nie stwierdził nie prawidłowości oraz rezonans głowy, który wykazał asymetrię hipokampa oraz powiększenie rogu komory mózgu. W ciągu życia, w młodszym wieku miałem 3 wstrząsy mózgu (jeden z utratą przytomności) - miałem wtedy wykonywane badania EEG, które wykazały fale theta i inne nie grupy fal niekiedy w nasileniach ostrych. Mimo wszystko lekarz opisujący badanie napisał iż mieści się ono w granicach normy. (ważne jest także iż moja babcia cierpiała na silną epilepsje a matka choruje na migrenę).

Co ciekawe zauważyłem także, że wszystkie przeszkadzające mi elementy zawsze znajdują się po mojej lewej stronie.

Bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
lifeless

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz. Panie L.,

W wyniku doznanych urazów mózgu cierpi Pan najprawdopodobniej na zaburzenia o tle organicznym, czego dowodem są wyniki badań
dodatkowych, które Panu przeprowadzono. Charakter Pańskich dolegliwości wymaga dodatkowej oceny struktur receptora wzrokowego, a zatem celowa byłaby konsultacja okulistyczna. Stosowanie Paroxetyny w tym stanie jest uzasadnione i pomocy psychiatry nie należy marginalizować.
Niezależnie od oddziaływania SSRI pomocne mogłoby okazać się zastosowanie leku przeciwpadaczkowego, gdyż tło epileptyczne Pańskich
zaburzeń jest wysoce prawdopodobne. Warto, by powtórzyć badanie EEG (szczególnie 24-godzinne, typu Holter )przed rozpoczęciem tego leczenia, istotnie, pod nadzorem neurologa, u którego winien się Pan z pewnością skonsultować. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne w Pana przypadku wydają się być przejawem rzekomej nerwicy natręctw, co wymaga współdziałania neuropsychiatrycznego ( interdyscyplinarnego ).

Pozdrawiam serdecznie,
dr n.med. Sławomir A.P. Graff
specjalista neurolog
www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

czerniak

witam , pytanie wiąże się ze swędzenia pieczeniem plamy na plecach ,...

rafal171 | 2019-03-19 09:50

Rozstępy - co poradzić

Od jakiegoś czasu zauważyłem że mam rozstępy w okolicach pach. Z tego co...

Nerkos | 2019-03-13 19:50

co wpływa na częstsze problemy z pęcherzem?

Czy można im jakoś zapobiegac albo jakaś profilaktykę stosować? Czy...

liskaasa | 2019-03-13 19:46

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content