Zaburzenia widzenia - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Środa, 27 października 2021, Imieniny: Iwony, Sabiny
Porady Eksperta

Zaburzenia widzenia

Pytanie dotyczy: zaburzenia widzenia


Witam.
Mam 59 lat. Jestem pacjentką kardiologiczną. Jestem po 3 zabiegach ablacji z powodu napadowego migotania przedsionków. Nadal jestem na lekach z powodu występowania zaburzeń rytmu serca.
Doznałam wielokrotnie zaburzeń neurologicznych /TIA/ w postaci dezorientacji,zaburzeń widzenia w jednym oku częstych zawrotów głowy.Moje zaburzenia widzenia do tej pory objawiały się falowaniem obrazu oraz ubytki w polu widzenia w postaci czarnych plam. Przez okres ok. 10 miesięcy objawy się nie pojawiły. Jednak ostatnio ponownie doznaję zaburzeń widzenia tzn. w polu widzenia pojawiają się żółte plamy co trwa kilka minut. Taki objaw pojawia się w jednym oku tj. w oku z którym miałam poprzednio podobne problemy. Przechodziłam kilka razy konsultacje okulistyczne ostatnio ok.1 miesiąca temu i stwierdzono, że nie jest to problem okulistyczny. Ok. miesiąca temu w nocy po przebudzeniu ponownie miałam zdarzenia w postaci dezorientacji czyli nie wiedziałam gdzie się znajduję. Czy objawy związane z oczami wskazują na jakąś patologię?

Odpowiedź Eksperta:

Sławomir

Neurolog

Sz.P. Anno,

Pani zaburzenia wydają sie wskazywać na dalsze doświadczanie epizodów TIA w obrębie siatkówek. Celowe jest rozważenie nowoczesnego leczenia przeciwzakrzepowego preparatem rywaroksabanu lub dabigatranu ( Pradaxa lub Xarelto - nazwy handlowe leków na receptę ), które może przepisać specjalista kardiolog, okulista lub neurolog.


Pozdrawiam serdecznie,

dr n.med. Sławomir A.P. Graff

specjalista neurolog

www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

apteczka domowa

macie swoje hity które polecacie do domowej apteczki? Szczeólnie z myślą o...

majaka | 2021-10-26 22:18

RATUNKU POMOCY = 516 809 201

[B][U][COLOR="Olive"]MALUTA MILCZY ZE ZŁYMI LEKAMI I LEKCEWAŻENIEM PROCEDUR I...

Zamordowany Wilhelm PRZEZ Zabójcę Maluta | 2021-10-26 08:34