Zawroty głowy - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Niedziela, 23 listopada 2014, Imieniny: Adeli, Klemensa
Porady Eksperta

Zawroty głowy

Witam!
Mam 25 lat i problem, który nie pozwala mi czasem normalnie funkcjonować. Mianowicie od kwietnia tego roku nagle pojawiły się u mnie zawroty głowy. dopadają mnie nagle, często połączone są z ogólnym osłabieniem ( uczuciem, że zaraz zemdleję), szumami usznymi (nie zawsze) oraz wrażliwością na światło. Wspomniane zawroty głowy przybierają różne formy, czasem odczuwam je jako chwianie się (uczucie jakby mnie ktoś popychał) lub "ciężkość głowy"- uczucie niedotlenienia mózgu. Bardzo często odczuwam wtedy wrażenie widzenia świata za szybą, uczucie bycia pijaną.
Z mymi dolegliwościami udałam się do lekarza pierwszego kontaktu, który zlecił mi badanie krwi oraz EKG serca. Wyniki badań wyszły dobrze. Lekarz stwierdził, że z jego punktu widzenia jestem zdrowa, i że me dolegliwości mają podłoże nerwowe. Mimo to otrzymałam skierowanie do lekarza neurologa. Udałam się również do okulisty, który poza niewielką krótkowzrocznością i astygmatyzmem nic więcej nie wykrył.
Pani neurolog wykonała wstępne badanie neurologiczne, które dało wynik pozytywny. Co więcej dostałam skierowanie na tomografię komputerową głowy oraz przepisany został mi lek Biotropil. Lek ten wykupiłam, ale nie stosowałam, ponieważ przeraziły mnie jego możliwe skutki uboczne(może niesłusznie).
Wyniki tomografii brzmią następująco: " Badanie TK głowy wykonano warstwami poprzecznymi 5 i 2,5 mm. Tkanka mózgowa, przestrzenie płynowe oraz struktury kostne w badaniu TK bez uchwytnych zmian patologicznych".
Chciałam również dodać, że od jakiegoś czasu pojawia się u mnie drętwienie lewej ręki, ale staram się systematycznie stosować magnez, który pomaga, ale czasem to uczucie powraca.
Zawroty głowy towarzyszą mi już 9 miesięcy z różnym natężeniem i czasem trwania.
Szczerze powiedziawszy nauczyłam się już z nimi żyć, ale bardzo utrudniają mi funkcjonowanie. Stosuję wtedy lek Vertigoheel, który raczej nie pomaga, ale wiem, że przynajmniej coś robię by z nimi walczyć.
Ostatnio zaobserwowałam, że zawroty głowy pojawiają się na około tydzień przed i tydzień po miesiączce. Czy możliwe jest Panie Doktorze, że są one związane z hormonami? Dodam, że przez około 3 lata stosowałam tabletki antykoncepcyjne Harmonet zawsze jednak robiąc trzymiesięczne przerwy.
Nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ, ale w marcu do nich wróciłam na miesiąc tylko i zaraz po zaprzestaniu stosowania pojawiły się te zawroty. Następnie znowu w sierpniu łykałam jedno opakowanie, ale czułam się po nich okropnie. Wcześniej bardzo dobrze je tolerowałam, ale tym razem pojawiły się u mnie migrenowe bóle głowy towarzyszące mi codziennie, dlatego odstawiłam je na zawsze.
Pragnę również dodać, że coraz częściej boli mnie kręgosłup szyjny - po wstaniu z łóżka, przy dłuższym siedzeniu przed komputerem, przy trzymaniu przez dłuższy czas głowy w dół, więc może w nim tkwi powód moich zawrotów?
Starałam się jak najszerzej opisać me dolegliwości i bardzo proszę Pana o poradę, czym mogą być spowodowane te zawroty, do kogo jeszcze mogę się z nimi zwrócić, jakie badania wykonać?

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Sabino,

Opisane zawroty wyglądają na tzw. nieukładowe. Podobnie jak migrena oraz drętwienie kończyny zaburzenia te mogą być skutkiem sprowokowania zaburzeń naturalnej równowagi organizmu przez hormonalne środki antykoncepcyjne. Celem wykluczenia istnienia dodatkowo wady postawy w odcinku szyjnym kręgosłupa warto wykonać jego RTG. Z pewnością pomocna byłaby elementarna codzienna gimnastyka szyi. Vertigoheel jest preparatem homeopatycznym i osobiście nie stosuję tej metody paramedycznej. Proponuję przedyskutować z leczącą neurolog ewentualne objawy niepożądane Biotropilu. Można go zastąpić innym skutecznym preparatem, który mógłby zostać zaakceptowany. Zawroty nieukładowe często są w pełni przemijające, w czym znacznie pomaga higieniczny, zgodny z natura tryb życia.

Serdecznie pozdrawiam,

dr n.med. Sławomir Graff
specjalista neurolog

www.neurolog.bielsko.pl

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

brak miesiączki, luteina nie pomogła

Witam wszystkich! Mam pytanie może któraś z Was była już w takiej...

AlicjaSC1 | 2014-11-23 18:08

alergia w ciąży

Witam od 10 lat cierpię na alergie zawsze brałam Amertil i było dobrze teraz...

Iwona.23 | 2014-11-22 14:29

Wystająca "kość" w nadgarstku.

Witam. Jakiś czas temu na prawym nadgarstku (na stronie zewnętrznej)...

norton12 | 2014-11-21 18:58

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2014

Content