Zmiana leków padaczkowych- objawy - , bezpłatne porady lekarskie On-Line

Dziś jest:Czwartek, 21 listopada 2019, Imieniny: Janusza, Konrada
Porady Eksperta

Zmiana leków padaczkowych- objawy

Pytanie dotyczy: lek przeciwpadaczkowy, Neurotopem


Witam Panie doktorze,
Mama ostatnio trafiła do szpitala ponieważ miała delikatny atak padaczki.Atak u niej trwa 1 minutę i objawią się chwilowym zanikiem pamięci, później wszystko wraca do normy.Takie ataki miewa od lat mniej więcej raz na tydzień ale ostatnio się nasiliły.Mamie ostatnio odstawili lek Neurotop bo powiedzieli, że przez lata organizm do niego się przyzwyczaił i już nie będzie działał jak powinien.Dostała teraz Depakine+Keppre. Poza tym na prześwietleniu wykryto u niej torbiel na mózgu ale lekarze stwierdzili,że to nie jest groźne.Po zmianie leków mama czuję sie osłabiona, ma zawroty głowy.Proszę napisać czy tak powinno być czy z lekami jest coś nie tak?Czy może lek musi się przyjąć i dlatego ma takie objawy osłabienia i zawrotów??Ile to może potrwać?Poza tym torbielem wszystko wyszło ok.Co Pan o tym wszystkim sądzi?Czy konieczne było po latach odstawienie Neurotopu?Po nim mama czuła się bardzo dobrze.Pozdrawiam.

Odpowiedź Eksperta:

Dr n. med. Sławomir Graff

Neurolog

Sz.P. Mario,

O ile lek przeciwpadaczkowy jest skuteczny i dobrze tolerowany, to bywa, że stosuje się go nawet kilkadziesiąt lat bez konieczności zmiany na inny. Nie leczy się Neurotopem padaczki o typie napadów nieświadomości. Gdyby pod podanym określeniem chwilowych zaników pamięci kryły się stany nieświadomości, to wówczas neurolog byłby zobowiązany zastąpić Neurotop, np. takimi lekami jak obecnie zaproponowano. Konieczne jest zaobserwowanie przez neurologa napadu nazywanego zaburzeniami pamięci, najlepiej w badaniu video-EEG, a przede wszystkim szczegółowe badanie neurologiczne ze skrupulatnym wywiadem. O ile jednak istotnie napady polegają jedynie na chwilowym deficycie pamięci, to można nadal leczyć ten przypadek padaczki Neurotopem, ale w wyższej dawce, ewentualnie również drugim lekiem dodanym, ponieważ ponawianie się napadów co tydzień dowodzi nieskuteczności leczenia.

Podoba Ci się ta porada?

Najnowsze wątki na forum

Problem z podnieceniem

Witam. Mam bardzo poważny problem za który mi wstyd jak za cokolwiek innego...

Enigmato | 2019-11-20 23:34

Interpretacja wyników TSH

Witam proszę o interpretację wyników TSH 2,15 norma od 0,27-4,2 wynik z 20...

Motyl18 | 2019-11-19 11:02

Problem z erekcją, utrzymaniem

Praktycznie od początku współżycia miałem problemy z erekcją (częściej...

Rufi | 2019-11-14 19:19

Zadaj pytanie Ekspertowi

Porady Eksperta

Jeżeli w naszej bazie brakuje
odpowiedzi na Twoje pytanie
zapytaj naszego Eksperta



W serwisie: Ogłoszenia medyczne | Porady medyczne | Forum medyczne
Placówki zdrowia: Warszawa | Kraków | Wrocław | Poznań | Białystok | Łódź | Katowice | Gdańsk | Szczecin
iLekarze.pl: Komunikaty | Reklama w serwisie | Zostań redaktorem | Patronat medialny | Współpraca | Dla prasy i mediów | Napisz do nas
Nasze fora: Lekarz rodzinny | Alergolog Forum | Dermatolog Forum | Dietetyk Forum | Ginekolog Forum | Laryngolog Forum | Neurolog Forum | Psychiatra Forum | Psycholog Forum | Seksuolog Forum | Forum Stomatolog | Forum Urolog | Forum Okulista

Treści prezentowane w serwisie iLekarze.pl mają jedynie charakter edukacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić wizyty u lekarza.

© Copyright by iLekarze.pl, 2007-2019

Content